دفاع مقدس
درباره وبلاگ
بسیجی پانزد ساله ای که باید در تهران تیله بازی می کرد از پشت خاکریز تانک دشمن را نشانه می گیرد و امام بر دست و بازوی او بوسه می زند.

بانوی شهیدعصمت هوشیاری، فرزند محمد علی، در روز اول دی ماه 1319 در شهر مذهبی «یزد» در خانواده ای متوسط و مذهبی به دنیا آمد.
وی با توجه به زندگی و سطح امکانات آن زمان موفق به تحصیل و کسب سواد نشد،اما نزد مادرش که بانویی با سواد و اخلاق بود در حد قرائت قرآن و ادعیه سواد آموزی کرد.
از دوران نوجوانی در منزل پدر در کنار خواهران و برادران خود به خانه داری و رتق وفتق امور منزل می پرداخت.
این بانوی شهیددر سن 18سالگی ازدواج نمود که ثمره آن 5 فرزند(2پسر و3 دختر) می باشد.
او در منزل، علاوه بر تربیت فرزندان به «خیاطی» می پرداخت.
سرانجام در مورخه یازدهم تیر ماه سال 1361 در حال اقامه نماز در جریان بمب گذاری تروریستی عناصر ضد انقلاب که به قصد ترور آیت الله شهید شیخ محمد صدوقی (رضوان الله تعالی علیه) – عالم مبارز و سومین شهید محراب - در مسجد ملا اسماعیل یزد صورت گرفت به همراه چهارتن دیگر از مردم بی گناه و نمازگزار به فیض شهادت رسید.
آن بانوی شهید42 سال داشت، دارای 5 فرزند وسه نوه پسری و دختری بود و در گلزار شهدای خلدبرین در یزد به خاک سپرده شد.
در جریان این عملیات تروریستی که توسط اعضاء گروهک سازمان منافقین صورت گرفت به همراه شهید آیت الله صدوقی چهار بانوی نمازگزار به شهادت رسیدند که اسامی ایشان عبارت است از:
بانوی شهیده ثریا تشکیلی خانه دار ، بانوی شهیده ربابه همتی خانه دار ، بانوی شهیده عصمت هوشیاری خانه دار و بانوی شهیده فاطمه صغری جعفری. خانه دار و مدرس قرآن و حوزوی.


(0) نظر
1389/6/16 15:6
X