دفاع مقدس
درباره وبلاگ
بسیجی پانزد ساله ای که باید در تهران تیله بازی می کرد از پشت خاکریز تانک دشمن را نشانه می گیرد و امام بر دست و بازوی او بوسه می زند.
بانوی معلم شهید فاطمه طاهریان، فرزند غلامرضا، در روز پانزدهم بهمن ماه سال 1332 در شهرستان تاریخی و مذهبی همدان در خانواده ای روحانی و اهل فضیلت به دنیا آمد.
 میرزا غلامرضا طاهریان، به شغل خوار و بار فروشی اشتغال دارند.
فاطمه پس از طی دوران طفولیت در سن 8 سالگی در زادگاه خود به مدرسه رفت و دوره ابتدایی را در دبستان «پروین اعتصامی» گذراند.
وی در سال 1350 در رشته ریاضی و فیزیک در دبیرستان قوام دیپلم متوسطه گرفت.
او در جوار پدر به آموزش دروس قرآنی و مذهبی پرداخت.
«آن بانوی شهیده در سن 18سالگی به عقد دائم شهید عبدالرحمان نفیسی(رئیس فقید شعبه مرکزی بانک کشاورزی همدان) درآمد و صاحب سه فرزند 2 پسر و یک دختر شد.
شهیده فاطمه طاهریان با توجه به انگیزه و علاقه بسیاری که به ادامه تحصیل داشت پس از ازدواج درسال 1355 به دانشسرای تربیت معلم راه یافت و پس از اخذ مدرک فوق دیپلم به عنوان معلم مدارس راهنمایی همدان و روستاهای اطراف مشغول به فعالیت شد.
او در منزل شوهر به خانه داری و تربیت فرزندانش نیز همت گماشت.
او فرزندانش را با الگو های اصیل اسلامی تربیت می داد و در حد توان به نیازمندان کمک می کرد.

و در نهایت شهیده بانو فاطمه طاهریان به همراه همسر( شهید عبدالرحمان نفیسی) و نیز دو کودک خود (پیمان و ایمان نفیسی)در سحرگاه 22 بهمن ماه 1368 در محل خزانه بانک کشاورزی همدان در حالی که از مال و جان خود برای حفظ بیت المال گذشته بودند، به دست دیو جهالت و بی خبری به شکل فجیعی به شهادت رسیدند .
تنها فرزند بازمانده ایشان(بیتا نفیسی) در زمان جنایت در منزل حضور نداشته و هم اکنون امانت دار یاد و خاطره خانواده شهید خود است.
آن شهیده والامقام در زمان شهادت 36 سال داشت و در "گلزار باغ بهشت شهرستان همدان" به خاک سپرده شد.
هم اکنون لوح یادبودی به یاد آن شهدا در میدان آرامگاه همدان و در جوار بانک کشاورزی نصب شده است.

(0) نظر
1389/6/16 15:7
X