دفاع مقدس
درباره وبلاگ
بسیجی پانزد ساله ای که باید در تهران تیله بازی می کرد از پشت خاکریز تانک دشمن را نشانه می گیرد و امام بر دست و بازوی او بوسه می زند.

شهید 15ساله با عشق به قرآن و امام (ره) علیه رژیم شاه برخاست

 

شهید دانش‌آموز «صلاح‌الدین بصیری» با عشقی که به قرآن کریم و امام خمینی (ره) داشت علیه رژیم شاهنشاهی برخاست و در تظاهرات 5 دی 57 به شهادت رسید.

 

شهید دانش‌آموز «صلاح‌الدین بصیری» در 7 آبان سال 1342 در منطقه کردستان سنندج و در خانواده‌ای متوسط دیده به جهان گشود؛ تحصیلات خود را در هنرستان ادامه داد تا اینکه در سال اول دبیرستان زمانی که رژیم شاه میهن ما را به حراج بیگانگان گذاشته بود در تظاهرات ضد رژیم حضور داشت تا اینکه در سن 15 سالگی بر اثر اصابت گلوله دژخیمان منحوس پهلوی در سال 5 دی 57 به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

بهزاد اردلان، نادیا اسدی، حامد امیریان و سمانه شمسی دانش‌آموزانی هستند که زندگینامه این شهید دانش آموز را در تاریخ روشن اسلام ثبت کرده‌اند.

 

مادر شهید دانش‌آموز: قرآن و عکس امام(ره) همراه همیشگی پسرم بود

 

مادر شهید دانش‌آموز «صلاح‌الدین بصیری» گفت: پسرم یک جلد قرآن کریم و عکس امام خمینی (ره) را هنگام شهادت و زمانی که عازم منزل آخرت شد، به همراه داشت.

 

آمنه تشکری مادر شهید دانش‌آموز «صلاح‌الدین بصیری» با بیان خاطر‌اتی از وی اظهار داشت: صلاح‌الدین یک شب قبل از شهادتش با خواهرش شوخی می‌کرد و می‌گفت «فردا شهید می‌شوم».

وی ادامه داد: درست همان طور که خود آگاه بود، شد و فردای همان روز صلاح‌الدین بر اثر اصابت گلوله نیروهای رژیم شاه به شهادت رسید.

مادر شهید دانش‌آموز «صلاح‌الدین بصیری» خاطرنشان کرد: شهید حمید محمدی از دوستان صمیمی پسرم بود که حدود 2 ماه قبل از صلاح‌الدین به شهادت رسید؛ شهادت حمید تأثیر عجیبی بر روحیه او گذاشته بود و او از فراق حمید بسیار اندوهگین بود به طوری که صلاح‌الدین به سر مزار شهید حمید می‌رفت و می‌گفت «طاقت دوری تو را ندارم من هم پیش تو خواهم آمد».

وی بیان داشت: صلاح‌الدین همیشه یک جلد قرآن کریم و عکس امام خمینی (ره) در جیبش بود؛ هنگام شهادت هم همراهش بود و با همان قرآن کریم و عکس امام خمینی (ره) او را دفن کردیم.

مادر شهید دانش‌آموز «صلاح‌الدین بصیری» افزود: چند روز بعد از شهادت صلاح‌الدین، او را در خواب دیدم و به من گفت «مادر چرا ناراحتی؟ من نمرده‌ام بلکه زنده‌ام پس نگران نباش».

 

شجاعت شهید 14 ساله گروهک‌‌های ضد انقلاب را به هراس انداخته بود

 

در 22 بهمن سال 60 گروهک‌های ضد انقلاب از شجاعت شهید دانش‌آموز «رضاعلی بهمنی» به هراس آمدند و این غنچه نشکفته انقلاب را به شهادت رساندند.

 

شهید دانش‌آموز «رضاعلی بهمنی» در سال 1346 در سنندج چشم به جهان گشود.

وی از همان ابتدا قدم در مسیر انقلاب اسلامی گذاشت و با جان و دل از انقلاب اسلامی حمایت کرد؛ وی در راهپیمایی روز 22 بهمن سال 60 در حالی که 14 سال بیشتر نداشت، شرکت کرد و با شناسایی گروهک‌های ضدانقلاب، شب 22 بهمن سال 60 در آتش رگبار کوردلان در خون خود غلتید و به درجه رفیع شهادت رسید.

نادیا اسدی، فوزیه سلامی حسینی، سمانه شمسی و بهزاد هاشمی دانش‌آموزانی هستند که درباره زندگی پربار این شهید دانش‌آموز پژوهش کرد‌ه‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس با همکاری انجمن اسلامی دانش آموزان


(0) نظر
1389/6/8 19:32
X